Saknat mig?

Nu är det länge sen jag skrev igen. Men tiden bara rusar på. Sist var i slutet av maj och min rotfyllning hade blivit ett faktum.

Efter det har jag och dottern varit till Stockholm. Äntligen. Vi hade några sköna dagar i storstaden. Vi kom ner på torsdagen och checkade in på ett litet enkelt hotell på Västmannagatan. Lite shopping hann vi med och även hämta ut biljetterna till fredagens festival.

På kvällen strålade vi samman med goda vänner och åt middag på Hardrock cafe. Gott och mycket trevligt. Vi gick sedan vidare till en annan pub med hårdrocksstuk. Anchor. Lite trångt. lite dåligt med sittplatser för trötta fötter. Men en öl slank det ner i alla fall. Sen gick vi vidare till en "byggarbetsplats". Eller det såg ut som en ända till man kom in på RoQ. En Biljardhall med dart och pub. Nice. Nästa anhalt var hotellet och sängen.

Fredagen vart det lite frukost och några timmar på stan innan vi for till Gärdet och var med på Stockholm fields festivalen. Mycket folk. Mycket köande. Mycket få toaletter. Mycket dåligt skyltat. Mycket lite personal. Men förbaskat mycket bra musik. Slayer, Ghost, Danzig, Mastodon och sist men inte minst Metallica. Det finns bara ett Metallica och dom är så jädrans bra. Sen vart det t-banan hem till hotellet. Gick förvånansvärt snabbt att ta sig därifrån.

Lördagen gjorde vi ett besök i Gamla stan. Såg när alla maratonlöpare sprang förbi. Hu vad många dom var. Vilka kämpar. Sen strosade vi med tunga och trötta ben till slottet. Lyssnade på kungliga musikkåren. Såg på vaktavlösning. Och så var vi in på livrustkammaren och tittade på deras utställningar. Jätteimponerande.

Sedan tog vi våra väskor och flyttade ut till Rissne till världens bästa vänner. Där åt vi gott. Drack gott. Umgicks. Sov gott och fyllde den redan fulla resväskan med både skor, kläder och en väska. Så uppassad blir man aldrig annars. Nästan så man fick dåligt samvete.

På söndag eftermiddag flyttade vi igen. Denna gång till ett lite frächare hotell bredvid centralen. Fixade till oss och for ut till globen för att avnjuta kvällens konsert med Aerosmith. Den var på tele2 arena. Synd att det inte var så mycket folk. Bara ca 10 000. Men den rymmer det dubbla. Men konserten var grym. Still going strong. Tyvärr var ljudet lite halvtaskigt emellanåt. Dottern började dessvärre se riktigt risig ut. Tålde inte luftombytet utan drog på sig en rejäl förkylning.
Efter konserten var det dags att ta sig tillbaka till hotellet flör att hinna sova några timmar. Det var lite tveksamt om vi skulle kunna fara hem då dotterns öron hade slagit igen och febern steg. Men vi inhandlade lite läkemedel och kämpade på.

På planet var jag så trött att jag hann somna innan vi lyfte. Med tanke på hur flygrädd jag är så.... Men det är jobbigt att leva rockersliv....

Hemma vart det att packa upp och plugga. För på tisdagen var det dags att göra fyra skrivningar. De sista i kursen. Kändes ganska okej.

På torsdag fick jag domen. Hela kursen slutade med VG. Så nu ska jag kasta mig in i en ny kurs. Den här gången blir det etik.

Håller just nu på att försöka få ihop det för att ta en sista minuten till värmen inom en eller ett par veckor. Men vi får se hur det går. Det är svårare och dyrare att ta sig från Kiruna till Stockholm än att fara utomlands.

Men en passbeställning har jag i alla fall gjort. Den kommer till veckan förhoppningsvis.

Nu orkar jag inte skriva mer. Ska försöka återkomma igen snart istället.

Ha det gott kära vänner :)

#1 - Ezter

Så mysigt ni verkar ha haft det!

Svar: Mysigt är nog rätt ord. Inte tokroligt utan bara.... mysigt :)

#2 - Kusin Malin

Vilken härlig resa, synd bara att dottern skulle bli risig.

Jag håller tummarna för att ni ska komma iväg till värmen. Tyvärr har vi ingen sådan resa i år, men kan inte få allt.

Kram

Svar: Vi tar den i oktober i stället. :)

#3 - Annika

Låter som en riktigt härlig helg med massor av aktiviteter. Hoppas att du nu hittar en rea till värmen även om vi har det ritigt varmt här i Sverige oxå nu.
Ha det gott och kram på dig.

Svar: Vi flyttade resan till oktober. Men nu har jag i alla fall ett pass.

#4 - Susan

Du skriver snart lika sällan som jag;).
Ha en riktigt skön Midsommar!
kram susan

Svar: Skönt att jag inte är ensam om det :) Kram

#5 - Bosse Lidén

Det är väl dumt att åka söder ut, nu när snön äntligen har kommit till er. :) Kram Bosse

Svar: Det är i alla fall myggfritt.