Nästan i toppform

Idag var jag på hälsokontroll. Hjärta, lungor, halsvener. Allt lät som det skulle.
Alla prover var också bra. Socker, blodvärde, sköldkörtel...osv Dock hade man missat att ta kolestorolprov. Så det får jag lämna i morgon. Och det brukar ligga lite högt så man får väl tabletter för det. Men det är bara väntat. Blodtrycket var väl lite på gränsen men det var ju därför jag gick på kontroll. Har ju medicin för det sen tidigare. Så nu fick jag en till sort som ska hjälpa att dämpa det. Annars var jag i toppform. Ja inte konditionsmässigt förstås, men det jobbar jag ju på....(fast läkaren klagade inte)

När jag kom hem fick jag även besked att jag inte hade cancer. Och trots att man inte är orolig när man går på mammografi så hinner det fara några tankar genom huvudet när svarsbrevet ligger i brevlådan.

Dottern har återvänt från lägerveckan. Man kan nog lugnt säga att hennes packning var blöt. Det har ju regnat nästan hela tiden. I olika mängder. Tror att hon tyckte det var skont att komma hem och få slänga sig i soffan. Det hade varit jobbigt men hon var nöjd med sig själv när hon klarat av det. Med packning och allt.

Jag lyckades göra henne väldigt förvånad. Och glad. För hon fick en "tapperhetsmedalj" av mig när hon kom hem. Ett par jättefina örhängen från Guldfynd som hon tittat på. Och som passar en musikintresserad tjej.

Bilden har jag lånat från webben.

Godisstudion

Idag var jag bara tvungen att låta pojkarna få och köpa några plektrum. Dom var så sugna att se min favoritbutik nu när dom hade flyttat. Och inte mig emot. Jag tog med kameran bara så där i förbifarten. Nu var det ganska mycket folk där så sortimentet blev inte dokumenterat. Men dock lite av inredningen som jag verkligen gillar. Titta bara på caféstolarna... Och dom som styr och ställer har till och med tidsenliga skjortor med namnet tryckt på bröstet. I just love it. Tur att jag har musikintresserade barn...

Mitt nya friskare liv

Idag startade del II i mitt nya friskare liv. För två veckor sen startade jag kampen mot mitt sockerberoende. Det har gått helt smärtfritt hittills. Har skippat allt som heter kolhydrater. Och jag mår hur bra som helst.

Så idag började jag steg två. Träning. Det var ett besök på Friskis och svettis. Jag är glad att jag valde att starta med ett baspass.. Det var fullt tillräckligt. Det var riktigt jobbigt. Ett tag trodde jag att jag skulle tuppa av. Men jag tog en slurk vatten och kämpade på allt vad jag kunde. Jag kan ju inte visa att jag är i sämre form än någon annan. Enda gång jag kunde tillåta mig att fuska lite och det var när man skulle göra hårda knäövningar. För det fixar inte mina knän. Men annars var det "fullt ös - medvetslös". Men så kul. Har ju köpt ett terminskort så nu är det bara att ge järnet...

Flyttbestyr

Den här helgen kom och försvann innan jag hann blinka. På lördagen vart det först ett besök på stan. Det skulle vara ett snabbt besök. Men ack vad vi bedrog oss. Först slank vi in på ett par vänners nyflyttade butik. Den har varit lite utanför centrum tidigare. Men har nu flyttat in centralt. Och vilken butik sen. Man vart lycklig att gå in dit. Dom säljer i första hand musikinstrument men har även garner, godis, t-shirts och lite annat smått och gott. Dessutom ett litet fik i miniformat. Butiken är inredd i femtiotalsstil. Så otroligt mysig. Jag ska slinka förbi någon dag för att fota så ni får se den. Dessutom är båda två väldigt pratglada. Vi skulle köpa en liten grej till dotterns gitarr men hann nog gå igenom hela sortimentet. Besöket tog nog en trekvart.

Sen skulle dottern snabbt visa mig några smycken som hon hittat på vårt nyöppnade Guldfynd. Det tog oxå ett tag. Dessutom hittade vi min "gamla" borttappade, återfunna och borttappade vän där. Trots att det är en liten stad har vi inte träffats på massor av år. Det var verkligen kul. Så nu är ordningen återställd.

Ett besök förbi apoteket och Intersport var oxå med i planerna. Köpte ett nytt träningskort till Friskis och svettis.

Så var det sista packningen till Alex lägervecka.

Idag vart det att skjutsa henne iväg till skolan med packningen. Sen for jag till jobbet för att göra en liten insats i statens tjänst. När jag kom hem dök min "stjärnsyster" upp och bjöd MIG på kaffe. Efter det var det tvättstugan som hägrade. Och slutligen det som tog mycket längre tid än väntat...

Flytt av våra husdjur. Jag har ju skaffat ett större akvarium för ett par veckor sen, men har inte orkat ta itu med det. Men nu är det gjort. En sak är då säkert. Om fiskeländena växer ur det här akvariet oxå så steker jag dom till middag...

Nu återstår det bara att sätta iordning mellanakvariet igen för nya hyresgäster. Som dock inte ska vara av den sorten som växer så kopiöst. Små guppies blir nog bra.

Ps. Alexandra ringde och lämnade första rapporten. Det hade varit "sjukt" jobbigt. Hon var totalt slut i rygg och ben. Sa att det var lätt det jobbigaste hon gjort i hela sitt liv. Men dom hade kommit fram och tältet var uppsatt. Regnet hade oxå förståndet att hålla sig undan. Skönt. Hoppas morgondagen blir lugn och att det utlovade regnet håller sig borta. För på tisdag ska dom vandra tillbaka samma väg... Stackarna. Hem kommer dom dock inte förrän på onsdag efter att ha varit till norge och övernattat en natt.

Lägervecka

Nu har det handlats och packats och packats upp igen. Och så har det packats och vägts. Och packats upp. Byte av ryggsäck. Byte av tält. Och förändring i tältgrupp. Tältbyte igen. Och packning. Men nu verkar det äntligen vara klart...

Alexandra ska iväg på lägervecka med alla nior på skolan i veckan. Dom far i morgon (söndag) och kommer hem på onsdag. Dom kommer garanterat att ha det jätteroligt trots att man har lovat regn. Men det blir inte att ligga på rygg och titta på molnen som far förbi. Dom har ett fullspikat schema.

Hoppas dom får en trevlig tur och minnen för livet.